BÜLENT KARAKOYUNLU

Çalıştığımız Tüm İş Ortaklarımızda Etik Lojistik Güvenini Yaratıyoruz
 
Etik Lojistik Genel Müdürü Bülent KARAKOYUNLU, çalışma ilkeleri arasında müşteri odaklılık, yenilik, öncülük ve daima sürekli gelişimin yer aldığını, bu ilkeleri tüm çalışanlarına aktardıklarını ve onların da her şartta ve şekilde bu ilkelere bağlı kalarak çalışmalarını sağladıklarını söylüyor. Bu değerler müşterilerinin lojistik noktasında Etik Lojistik ile buluşmalarını ve devamında da çalışmayı sürdürmelerini sağlıyor.
 
Etik Lojistik ne zaman, ne amaçla kuruldu, faaliyetleri nelerdir?
Etik Lojistik Gebze’de 34 m2’lik ofis ve 875 m2’lik depo ile kuruldu. Daha sonra merkezimizi İstanbul’a naklettik. Şu anda depo ve ofisler toplamımız 5570 m2’lik bir alan üzerine kurulu. Müşteri portföyümüzde geçen yıla oranla %45 artış sağladık. Ayrıca kamyonet-kamyon ve TIR olmak üzere 38 adet özmal ve kiralık toplam araç filosuna sahibiz ve bu rakam projeler doğrultusunda genişlemeye devam edecektir. Şirketimiz uluslararası deniz ve hava, yurtiçinde de şehirlerarası, şehir içi, zincir mağazalar dağıtım organizasyonu alanında faaliyet göstermektedir. Etik Lojistik 1999 yılından bu yana faaliyetlerini sürekli gelişim ilkesi ile sürdürmektedir. Amacımız uzmanlığımızı, tecrübemizi ve güçlü sermaye yapımızı kullanarak, ülkemizin coğrafi özelliklerinin sunduğu alternatifler ile teknolojiyi birleştirip tedarik zinciri süreçlerinde müşterilerimize hizmette fark yaratmaktır. Bu nedenle ilerleyen teknolojiyi yakından takip ediyor ve uygun yönetim sistemlerinin bünyemize hızla entegrasyonunu sağlıyoruz. ISO: 9001:2000 Kalite Sistem Belgesi ile akredite olmamızın yanı sıra kullandığımız Mantis LV3 Lojistik Depo ve Nakliye yazılımı ile de müşterilerimize sevkıyatlarını online olarak takip edebilme olanağı sunuyoruz. Aynı zamanda Hadımköy’de bulunan İstanbul lojistik merkezimizde depolama ve dağıtım faaliyetlerini gerçekleştirmekteyiz.

Etik Lojistik’in diğer lojistik firmalarından farkı ve avantajlarından bahseder misiniz?
Etik Lojistik’in çalışma ilkeleri arasında müşteri odaklılık, yenilik, öncülük ve daima sürekli gelişim yer almaktadır. Bu ilkeleri tüm çalışanlarımıza aktarıyor ve onların da her şartta ve şekilde bu ilkelere bağlı kalarak çalışmalarını sağlıyoruz. Bu değerler müşterilerimizin lojistik noktasında bizimle buluşmalarını ve devamında da çalışmayı sürdürmelerini sağlıyor. Çalıştığımız tüm iş ortak-larımızda Etik Lojistik güvenini yaratıyoruz. Bu ilkelere bağlı kalmak yoğun rekabet ortamında fark yaratmamızı kolaylaştırıyor. 2006 yılı içersinde operasyonel verimliliği arttırmak için en fazla yatırım yaptığımız alan yurtiçi dağıtım ağımızve IT alt yapımız oldu. Yaptığımız yatırımlar sayesinde, yapılanmamız ve operasyon gücümüz daha da arttı. Bu nedenle, müşterilerimizin ürünlerini, ülkemizin coğrafi konumu güç olan bir yerde, kapıdan kapıya, zamanında, doğru, hasarsız, all-risk sigortalı, planlı ve hızlı sevkıyat yapıyoruz.Farklılıklarımızdan bir tanesi de müşterilerimizin şirketimizden talep ettiği hizmetleri web sayfamız üzerinden 7/24 on-line takip edebilmeleridir. Ayrıca, müşterilerimizin muhtemel taleplerini temin etmek ve beklentilerini cevaplayarak uygulamaya almak bizim en büyük özelliğimizdir.

Tüm bunların yanı sıra Etik Lojistik olarak sosyal sorumluluk projelerinde yer almakta amaçlarımız arasında yer alıyor. Bu anlamda şu dönemde yürüttüğümüz projelerden biri tiyatro sanatına yaptığımız katkılardır. AFL tiyatrosuna sponsorluğumuz ve diğer sosyal sorumluluk projelerimiz 2007 yılında da devam edecektir.

Etik Lojistik’in uzun vadeli stratejisi, varmak istediği hedef ve yatırımlarınızı anlatır mısınız?
2007 yılı Etik Lojistik olarak hedeflerimizi geçen yıla göre daha büyük tuttuk. Stratejik planlarımız dahilinde oluşturduğumuz bu hedeflerde Türkiye’nin önemli dağıtım noktalarındaki şubelerimize yenilerini eklemek ve büyüyen iş hacmimizde müşterilerimize eksiksiz hizmet sunmak var. Ayrıca bu yıl sektörel ve sektör dışı organizasyonlara katılarak Etik Lojistik markasını üreticilere daha yakından tanıştırmayı hedefliyoruz. Ancak bu hedeflere varmanın temelinde kaliteli çalışarak fark yaratmak ve güçlü insan kaynağı olduğunun bilincindeyiz. O nedenle geçen yıl Aralık ayından itibaren bünyemize konularındauzman kişileri istihdam ederek kadromuzu istikrarlı bir şekilde genişletmeye başladık. Teknolojik yatırımlardan bahsedecek olursak; 2006 yılında başladığımız IT altyapı yatırımlarına 2007’de de devam edeceğiz. Bu yıl, server alt yapımızı oluşturarak müşterilerimize internet ortamında web sayfamız üzerinden 7/24 on-line stok ve sevkıyat takibi sistemini kullanıma sunduk. 2007’de bu sistemi daha da geliştirip müşterilerimize en üst seviyede IT hizmeti sağlamayı hedef belirledik. Lojistik merkezimizin de maliyet avantajı yaratma, doğru alanların kullanılması, barkod otomasyonu, hataları “0” a indirme (RFID sistemi) yüksek hizmet kalitesi ve operasyonel verimlilik gibi hedeflerimize ulaşabilmek için, halen kullanmakta olduğumuz yazılım programını iyi bir entegrasyon ile değiştireceğiz. Araçlarımızı GPS araç takip sistemi desteği ile uydudan sürekli takip edebilmekte, rut planlamasında ve acil sevkıyat durumlarında araçlarımızı yönlendirebilmekteyiz.

Lojistik sektörünün sorunları var mıdır? Varsa nelerdir ve çözümleri?
Lojistik sektörünün önümüzdeki 10 yılda ekonomide hakkı sayılır bir paya sahip olacağı görülüyor. Türkiye’nin, gerek kaynakları, gerekse coğrafi konumu itibarı ile Avrupa’nın lojistik merkezi olmasının önemi daha da arttı. Ancak bununla beraber çıkan yasa ve yönetmelikler, küçük ve orta ölçekli lojistik firmalarına ilerleme şansını zaman zaman zorlaştırıyor. Hızla sektör içersine giren uluslararası firmalar ile rekabet eşitliği sağlayacak yeni yönetmelik düzenlemelerinin zamanında yapılması gerekiyor. Ayrıca küreselleşme sürecinde teknolojinin önemi daha da artıyor. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda da var olmak isteyen lojistik firmalarının taşımacılık kavramından çıkıp gelişen çağa ayak uydurmaları ve teknolojiyi takip ederek hizmet kalitelerini sürekli geliştirmeleri gerekiyor.