Mirkan AYDIN Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve TÜGİAD Yönetim Kurulu Üyesi

Nesibe Aydın Eğitim Kurumları’nın Saygınlığını Daha Yukarıya Taşıyabilecek Nesibe Aydın Üniversitesi İçin Gerekli Çalışmalara Başlayacağız
 
Kurumlarımızın temelinde Aydın Yayıncılık bulunmaktadır. Aydın Yayıncılık, 1984 yılından bugüne, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı ders kitapları üretip, alanında en başarılı yayınevleri’nden biri olarak faaliyet göstermektedir.
 
Kurucularımız Nesibe Aydın ve Hüsamettin Aydın tarafından kurulan ve bu sene 30. yılını dolduracak olan Aydın Yayıncılık’ın ardından, 1998 yılında Nesibe Aydın Dershanesi faaliyete geçirildi. Nesibe Aydın Dershanesi, üniversiteye hazırlık sınavlarında her sene elde ettiği başarılı sonuçlar ve kırdığı Türkiye rekorları ile kısa zamanda Ankara’nın eğitim markalarından biri haline geldi. Her yıl şubat- mart aylarında bir sonraki yılın kayıtlarını kapatan dershanemiz, 15 yılda binlerce öğrencimizin Türkiye’nin en başarılı üniversitelerini kazanmalarını sağlamıştır. Dershanelerin okula dönüşüm sürecinde Yıldızlar Lisesi’ne dönüşen dershanemize gösterilen yoğun ilgi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı başında faaliyete geçecek olan Yıldızlar Lisemizin kayıtlarını, yeni eğitim-öğretimin yılının başlamasına 8 ay kala kapatmamızı sağladı. 2008 yılında hizmete giren Nesibe Aydın Okulları Gölbaşı Kampüsü Türkiye’nin en büyük özel okul yatırımlarından biri oldu ve 7 yıllık eğitim-öğretim süreci boyunca Ankara’nın en başarılı okullarından biri haline geldi. Okul kampüsünü takiben, 2011 yılında Sanat Akademisi, 2013 yılında ise Ümitköy ve Çankaya Anaokulları’nın kuruluşu gerçekleşti. 2016 yılında ise Konya Nesibe Aydın Okulları faaliyete girecek. Bu arada, İngiltere’de bir eğitim kurumu ile işbirliği içinde olacağımız bir projeye başladık. Nesibe Aydın öğrencilerinin eğitim hayatlarının belli bir bölümünü İngiltere’de geçirebilecekleri ve yeterli başarıyı gösteren öğrencilerin çift diploma alacakları bir program üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ardından da hedefte üniversite var. Üniversite, kurumumuz için uzun vadeli bir hedef. fiu anda Türkiye’de art arda devlet ve vakıf üniversiteleri açılıyor.
Bu furyanın sona ermesinden sonra, uluslararası niteliklere sahip, Nesibe Aydın Eğitim Kurumları’nın saygınlığını daha yukarıya taşıyabilecek Nesibe Aydın Üniversitesi için gerekli çalışmalara başlayacağız. Hâlihazırda, çeşitli alanlardan bilim adamları ile bazı ön çalışmaları yürütüyoruz. Üniversite yatırımı konusunda da, ABD’nin en köklü üniversitelerinden birisi ile uzun süredir temas halindeyiz. İlgili yasalar böyle bir işbirliğine izin verdiği andan itibaren bu konudaki yatırımımızı hayata geçirmek istiyoruz. 2004 yılında dershane sektöründe edindiğimiz tecrübeleri aktarmak, ‘Nesibe Aydın’ ismini bir marka haline getirmek için Türkiye çapında bir model olan Nesibe Aydın Okulları projesini hayata geçirdik. Ar-Ge ve inşaat faaliyetleri 4 yıl süren proje 2008 yılında, 90 dönüme kurulu üniversite büyüklüğünde bir yerleşke içerisinde faaliyete geçti. Kampus büyüklüğü itibariyle Ankara’nın en büyük ikinci okulu olan Nesibe Aydın Okulları; dershanesiz eğitim modeli, öğrencilerinin yarıdan fazlasının lisanslı spor yapması, bilim ve sanatta öncü modeller geliştirmesi ve kaliteli yabancı dil eğitimi ile 7 yıllık süre zarfında Ankara’nın en çok tercih edilen okulu oldu. Öğrencilerimiz, bilim, sanat ve spor alanlarında üst düzey başarılar elde ettiler ve ödüller kazandılar. Bunlardan örnek vermek gerekirse, “Destination Imagination” turnuvalarında uluslararası dereceler, yüzme takımımızın Türkiye ve Almanya’da kazandığı madalyalar, satranç takımımızın birincilikleri, basketbol kız takımımızın Ankara dereceleri, buz pateni sporunda öğrencilerimizin kazandığı madalyalar, Teog sınavında tam puan alan öğrencilerimiz ve üniversiteye giriş sınavlarında derece yapan öğrencilerimiz gibi birçok başarıyı sıralayabiliriz. Öğrencilerimizin başarısında okul olarak aileler ile sağladığımız işbirliği ve güven ilişkisi de büyük rol oynamaktadır. Velilerimiz, okulumuzun gönüllü birer üyesi olarak eğitim süreçlerimize sürekli destek olmakta ve Nesibe Aydın kültürü hem okulda hem de sosyal hayatta öğrencilerimizi sarmalamaktadır. Uluslararası alanda da birçok işbirliği içinde olan okulumuz, uluslararası bakalorya programları (IB-diploma) sunmakta, tüm öğrencilerini dil sertifikaları ile mezun etmektedir. 4 yıl önce faaliyete geçen Nesibe Aydın Sanat Akademisi ise Ankara Oran semtinde konservatuvar standartlarında sanat eğitimi vermektedir. Özellikle bale eğitiminde uyguladığı Vaganova sistemi ve müzik eğitiminde uyguladığı The Thames Valley University London College of Music sistemi ile sanat eğitimini uluslararası boyutta devam ettirmektedir. Geçtiğimiz yıl faaliyete geçen Çankaya ve Ümitköy Anaokullarımız, Ankara’da okul öncesi eğitime önemli katkılar sunmaktadır. 3, 4 ve 5 yaş öğrencilerinin fiziksel özelliklerine göre tasarlanmış binalarda, teknoloji donanımlı derslikler, spor salonları, yüzme havuzları, sanat-seramik atölyeleri, oyun alanları, teknoloji ve fen laboratuvarları ve geniş bahçeler gibi birçok imkân minik öğrencilerimizin hizmetine sunulmuştur.
3.000 m2’lik kapalı alana sahip Anaokulu binalarımızda sadece 100’er öğrenci eğitim görmekte ve öğrenci başına düşen eğitim alanı itibariyle de dünya standartlarının çok üzerinde hizmet verilmektedir. Lisans ya da yüksek lisans düzeyinde eğitim almış öğretmen ve uzmanların eşliğinde; küçük adımlarla, günlük hayat bağlantılı, bilimsel temellere göre hazırlanmış etkinliklerle öğrencilerimiz keyişi bir okul öncesi deneyimi yaşayacaklardır. Üç yıl önce başladığımız, uluslararası akreditasyon çalışmalarını ( IB ) geçtiğimiz yıl başarı ile tamamladık ve lise gruplarımızda uygulamaya başladık. Bu programları tüm yaş gruplarına yayacak bir çalışma, 2016 yılından itibaren başlamış olacak. Ayrıca 2015 yılında Gölbaşı kampüsümüz içinde faaliyete girecek olan Fen ve Teknoloji Lisemiz, geniş laboratuvar ve teknoloji imkânları, bilimsel temellere göre hazırlanmış programı ile öğrencilerine, onları üst düzey başarılara taşıyacak bir imkân sunuyor. Kurumsal anlamda, eğitim hizmeti veren bir kurum olmamızdan kaynaklı öncelikle “öğrenen bir kurum” olma profilini sağlamaya çalışıyoruz. Dünyadaki gelişmeleri, yeni teknolojileri, bilimsel çalışmaları yakından takip edip çalışmalarımızda yer vermeye çalışıyoruz. Bu doğrultuda, Türkiye’nin seçkin üniversitelerinde görev yapan, 8 bilim insanından oluşan Bilim Kurulumuz, Nesibe Aydın Eğitim Kurumları’nın dünya standartlarında hizmet vermesi için ar-ge çalışmaları yürütmektedir. Bilim Kurulumuz tarafından yayınlanan bilimsel dergimiz “ Journal of Education and Future “ bu yıl akademik indekslere girmeye hak kazanmış, TÜBİTAK ULAKBİM veri tabanında yayımlanmaya başlamıştır. Eğitim sektöründe benzer müfredatı, benzer hedeşerle uygulayan diğer kurumların içinde sıyrılarak, kamuoyunda öne çıkan bir kimliğe kavuşmak için oldukça sağlam ve fark yaratan bir duruş sergilemek, kaliteden ödün vermemek gerekiyor. Nesibe Aydın Eğitim Kurumları’nın 1984 yılı kuruluşundan bu yana sıkı sıkıya bağlı olduğu bazı değerlerin, kamuyounda markamızı öne çıkaran özellikler olduğunu görebiliyoruz. Örneğin, işini ciddiye almak, hedefi doğrultusunda sabırlı ve disiplinli çalışmalar yapmak, eğitimin temel nitelikleri olan okumaya ve araştırmaya önem vermek gibi değerlerimiz, bugün 3.000’den fazla öğrencimiz ve 500’den fazla çalışanımızda öne çıkan temel özellikler olarak ortaya çıkıyor. En çok dikkat ettiğimiz husus, 30 yıldır bizi biz yapan özelliklerimizi yani özümüzü korumak ve onları günümüz dünyasının öğrenci ihtiyaçlarına uyumlu bir şekilde öğrenci ve velilerimize sunmaktır. Bu duruşun öncelikle tüm çalışmalarımıza yansımasına büyük önem veriyoruz. Öğrencilerle ilgili vizyonumuzda onların, sadece yaşam boyu öğrenmelerini sağlamak değil, aynı zamanda bilgili, disiplinli ve evrensel düzeyde düşünebilen, problem çözen, yaratıcı ve ilgili bireyler olmaları için çalışıyoruz. Bu şekilde Nesibe Aydın Eğitim Kurumları dünya standartlarında akademik başarı elde eden, sportmen ve sanatsal yönü olan bireyleri hayata hazırlamaktadır.
Eğitim sistemimizde dünya görüşü olan, değer vermeyi bilen, kendine güvenli, modern dillere, sanata, spora, uygulamalı bilimlere hâkim; kişilikleri sağlam temeller üstüne kurulu öğrencilerin tüm eğitsel ihtiyaçlarını karşılayacak çalışmalara yer verilmektedir.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında, insan odaklı bakış açısıyla eğitimsel özgürlük ve bireysellik geniş rol oynar. Kamuoyunda şu anda, dershanelerin kapatılması konusu yoğun olarak konuşulmaktadır. Dershaneler bir ihtiyaçtan doğan eğitim kurumlarıdır. Ülkemiz eğitim sistemindeki aksaklıklar yüzünden öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının önemli bir kısmı yasal, vergisini ödeyen, Milli Eğitim Bakanlığı izni ve denetimi ile çalışan dershaneler tarafından karşılanmaktadır. Örneğin 15 yıldır, üniversiteye binlerce öğrenci yerleştirmiş, öğrencilerin okul başarılarına üst düzeyde katkılar sağlamış Nesibe Aydın Dershanesi’nin tüm öğretmen, öğrenci ve velileri kamuoyunda dershaneler aleyhine çıkan söylemlerden son derece rahatsız oldular. Dershanelerin özel okula dönüşmesinin, uzun vadede ele alınması gerekirdi. Dershaneye olan ihtiyacı ortadan kaldırmadan, bu kurumları kapatmanız sadece özel ders ve gayri yasal dershanelere fayda sağlayacaktır. Dershanelerden uygun binası olanların özel okula dönüşmeleri düşüncesi de kalıcı bir çözüm getirmeyecektir. Mevcut özel okulların öğrencilerinin neredeyse tamamı, üniversiteye hazırlık yıllarında dershaneye devam etmektedirler. Dershanelerin kapatılması yerine, lise ve ortaokul eğitimini iyileştirilmesi, sınav sisteminin revize edilmesi ve uzun vadede dershaneye olan talebin önüne geçilmesi daha sağlıklı olacaktı. Özel okullar konusunda ise, özellikle büyük kentlerde yeni okul yatırımlarında büyük bir artış yaşanmaktadır. Özel sektörün hâlihazırda %3 olan payının, 10 yıl içerisinde %10’a ulaşması için politikalar yürütülmekte ve bu doğrultuda yatırımcılar teşvik edilmektedir. Özel okulların, devlet okulları üzerindeki yükü alması ve imkânı olan velilere bu hizmeti sunması elbette ülkemiz için bir kazanç olacaktır. Ayrıca, maddi imkânları yetersiz ancak başarılı olan öğrencilere de özel okulların sunduğu burs imkânları belli ölçüde fırsat eşitliği yaratmaktadır. Yabancı dilin ağırlıkta olduğu eğitim programımızda, İngilizce dersi sadece anadili İngilizce olan native öğretmenler ve Türk öğretmenler tarafından işbirliği içinde yürütülmektedir. Okul öncesi gruplarımızda ise İngilizce öğretimi sadece Native öğretmenler tarafından yapılmakta ve bu sayede, 3 yıllık okul öncesi eğitiminde öğrenciler, sağlam bir İngilizce altyapısı ile ilkokula başlamaktadırlar. Gölbaşı yerleşkesinde yer alan İlkokulumuza sadece Nesibe Aydın Anaokulu öğrencileri kabul edilmekte ve dışarıdan öğrenci alınmamaktadır. Öğrencilerimiz, 2. Sınıftan itibaren İspanyolca, Almanca ya da Fransızca dillerinden birini de seçmeli olarak öğrenmektedirler. IB okulu olmamız sebebiyle, öğrencilerimizin İngilizce ve diğer yabancı dillere üst düzeyde hâkim olması bir mecburiyettir.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, tüm kurumlarımızda eğitim programlarımız, Bilim Kurulu, eğitim uzmanlarımız ve öğretmenlerimizin işbirliğinde bilimsel temellere ve öğrencilerimizin ihtiyaçlarına göre hazırlanmaktadır. Her ne kadar akademik başarı ile öne çıkmış bir okul olsak da, programlarımızda spor, sanat ve bilime dengeli bir şekilde yer verilmektedir. Birkaç çarpıcı örnek vermek gerekirse, spor ve sanatta yaptığımız bazı çalışmalardan bahsetmek isterim. Örneğin, son 5 yıldır çok yoğun bir şekilde üzerinde çalıştığımız spor politikamız sayesinde, okul öğrencilerimizin yarıdan fazlası düzenli ve disiplinli bir şekilde okul takımlarında lisanslı spor yapmakta, düzenli antrenmanlar ile katıldıkları ulusal ya da uluslararası müsabakalardan dereceler ile dönmektedirler. Öğrencilerimizi okula başladıkları andan itibaren, Doç. Dr. Cengiz Akalan yönetiminde bir ekip tarafından fiziksel uygunluk ölçümlerine tabi tutulmakta ve sportif programları, bireysel ihtiyaçlarına göre belirlenmektedir. Yaklaşık 4 yıllık bir takibin ardından öğrencilerimizin, 8-9 yaşlarına geldiklerinde, hangi spora daha yatkın oldukları belirlenmekte ve o dalda kendilerini geliştirmeleri ve spor takımlarımızda antrenman yapmaları için kendilerine imkan verilmektedir. Benzer şekilde, ortaokula 5. Sınıfa gelen bir öğrencimiz, 4 yıllık temel müzik eğitiminin ardından bir müzik enstrümanında uzmanlaşmaya yönlendirilmektedir. Öğrencilerimiz, Nesibe Aydın Sanat Akademisi’nin profesyonel öğretmenleri eşliğinde, gitar, piyano, keman ya da vurmalı çalgılardan birini seçmekte ve lise son sınıfa kadar bu enstrümanda ciddi bir şekilde uzmanlaşmakta ve performans sergilemektedir. Üçünçü bir örnek olarak da, okulumuzun Gelişim ve Bilim Programı hakkında bilgi vermek istiyorum. Başta İlkokul birimimiz olmak üzere, tüm eğitim uzmanlarımız üstün yetenekli çocukların eğitimi konusunda büyük çaba sarf etmekte ve bu alanda kendilerini geliştirmektedirler. Öğretmenlerimizin bir çoğunu, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi konusunda eğitimlere gönderdik ve okulumuzda, yurtiçinden ve yurtdışından uzmanların katılımı ile bir çok seminer düzenledik. Son 4 yıldır da “gifted eğitimleri” adı altında öğrencilerimiz için özel çalışmalar yürütmekteydik. Bu yıldan itibaren, gifted programızın adını “Gelişim ve Bilim Programı” olarak revize ettik ve Cumartesi günleri yarım günlük uygulamalar ile öğrencilerimize sunmaya başladık. Bu programda, normal müfredatımızın dışında, istekli ve ilgili olan öğrencilerimize, hızlı öğrenme becerilerini pekiştirecek, bilimin ve araştırmanın keyişi yanlarını gösterecek çalışmalar yaptırıyoruz. Üstün yetenekliler çalışmalarımız hakkında yöneticilerimiz, çeşitli kongrelerde sunumlar yaptılar ve bu çevrede çalışma yapan araştırmacıların takdirlerini kazandılar.
Güçlü bir okul olarak anılmamızın sebebi ise, okulumuzun kuruluşundan bu yana uygulamış olduğu “dershanesiz eğitim modelidir”. Liselere Hazırlık Sınavı (Teog) ve Üniversite Hazırlık Sınavları (YGS, LYS) sürecinde öğrencilerimizin hiçbiri dershaneye gitmemekte ya da özel ders almamaktadırlar. Öğrencilerimiz, zenginleştirilmiş ders programları çerçevesinde, deneme sınavlarına tabi tutulmakta, eksikleri ile ilgili ek çalışmalara yönlendirilmektedir. Örneğin, öğrencilerimiz, çözemedikleri test soruları için, öğretmenlerinin problem çözme saatlerine katılmakta ve burada öğretmenleri ile eksikleri konusunda birebir çalışma imkanı bulmaktadırlar. Özel ders ihtiyacını ortadan kaldıran etüt sistemimiz sayesinde ise, öğrencilerimiz öğretmenlerinin etüt saatlerinde randevu almakta ve belirledikleri konuyu öğretmenleri ile tekrar etmektedirler. Belirli sınışarda, Cumartesi günleri öğrencilerimiz tam gün ya da yarım gün okula çağırılarak, sınavlara hazırlık çalışmaları konusunda takviye almaktadırlar.
TÜGİAD, bana göre iş dünyasının en etkin sivil toplum kuruluşudur. Türkiye’nin her bölgesinden ve hemen her iş kolundan iş insanlarının bir araya geldiği, 30 yıllık başarılarla dolu bir mazisi olan TÜGİAD’ın en önemli özelliği tüm siyasi çevrelere eşit mesafede olması ve odağını üretkenliğe, verimliliğe, globalleşmeye ve hukuka uygunluğa çevirmiş olmasıdır. TÜGİAD sadece üyelerinin sorun ve sıkıntıları için çalışma yapmaktan ziyade, başta ekonomi olmak üzere tüm güncel politikalara yönelik çalışmalar yürütmektedir. Örneğin 20’den fazla akademisyenden oluşan Danışmanlar Kurulu, farklı alanlarda çalışmalar yürütmekte, raporlaştırmaktadır. Hazırlanan bu raporlar TÜGİAD eliyle, kamuoyu ve resmi makamlar ile sürekli paylaşılmaktadır. Ayrıca, Derneğimiz G20’nin en önemli ayaklarından biri olan G20 YEA’nın ev sahibi olarak, ülkemiz adına çok önemli bir sorumluluk üstlenmiştir.

MİRKAN AYDIN
1977 Ankara doğumluyum. Bilkent Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümünü bitirdikten sonra İngiltere’de işletme üzerine eğitim aldım. 2000 yılından beri aile şirketimiz olan Nesibe Aydın Eğitim Kurumları’nda çalışıyorum. İlk başladığım yıllarda Yayınevi ve Finans yöneticisi olarak görev almıştım. fiu anda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapmaktayım. Eğitim sektöründe iş yapmak, hem vakit hem de özel hayat anlamında fedakârlık istiyor. İş dışında kalan sınırlı vakitlerimde ise sosyal sorumluluk projelerine mümkün olduğunca yer vermeye çalışıyorum. Çeşitli dernek ve sivil toplum kuruluşlarında aktif olarak görev almaktayım. 2014 Aralık ayından itibaren, TÜGİAD Yönetim Kurulu üyesi olarak büyük bir şevkle görev yapmaktayım.