NEYLAN SÜER

Yaşanabilir bir çevre için daha az enerji ve su tüketen ürünler
 
Geride bıraktığımız 2007 yılının dünya genelinde en çok konuşulan konularından biri kuşkusuzküresel ısınma ve iklim değişiklikleri oldu. Bu kesinlikle geçici bir gündem yaratma çabası değil, aksine yaşanabilir bir çevre ve sürdürülebilir kalkınma için üzerinde durulması zorunlu olan bir konudur. Bugün bilim adamlarının ve çevreye duyarlı kuruluşların, insan faktörü nedeniyle meydana gelen küresel ısınma ve iklim değişikliklerinin dünya üzerinde yarattığı tahribatı önlemek amacıyla çalışmaları devam ederken, daha az enerji ve su tüketiminin önemi de gün ışığına çıkıyor.
Biz de Bosch olarak, çevre konusuna çok uzun zamandır hassasiyetle yaklaşıyoruz. ‘Yaşam için teknoloji’ sloganıyla insanlığın hizmetinde olan ve çevreye duyarlı bir marka olarak, 1990 yılından bu yana odaklandığımız daha az enerji ve su tüketimi ile çevrenin korunmasına katkıda bulunuyoruz.
Bosch Ev Aletleri, 1990 yılından bu yana ürünlerinde enerji tüketimini %40’ın üzerinde azaltmayı başardı. Sadece buzdolabında %60 ile %80 arası bir enerji tasarrufu sağladı. Bosch’un en tasarruflu çamaşır makineleri 6 kg renkli yıkama programı için, kilogram başına sadece 0,17 kwh elektrik harcıyor. Bosch, geliştirdiği elektronik sensör teknolojisi sayesinde özellikle bulaşık makinelerinde %68’e varan oranlarda su tasarrufu sağlamayı başardı. Ayrıca yük miktarı ve kirlilik derecesine göre su miktarını ayarlayan sensörler sayesinde hafif kirliler için sadece 9 litre su harcanmasını, 8 kilo çamaşır alan yeni çamaşır makinelerinde ise sadece 7 litre su kullanarak, su tüketimini %67 oranında azaltmayı başardı.

Önce çocuklar bilinçlenecek
Bosch Ev Aletleri olarak, tüm ürün gruplarımızdaki ürünlerimizin A ve A plus enerji verimliliğine sahip olmaları konusunda çalışırken, aynı zamanda çalışanlarımız ve tüketicilerimiz başta olmak üzere tüm sosyal paydaşlarımızı çevre konusunda bilinçlendirmek için çalışmalarımızı azimle sürdürüyoruz.
Kamuoyu da konunun önemini gerektiği gibi kavramaya başlıyor, ki bunu çok önemli bir gelişme olarak görmeliyiz. Gelecek kuşaklara yaşanabilir bir çevre bırakmak için hepimize görev düşüyor. Bosch olarak biz de, özellikle çocukları bilinçlendirmenin önemli olduğuna inançla çocuklara yönelik sosyal sorumluluk projelerine ağırlık veriyoruz. Yarının büyüklerine çevre bilincini aşılamak için hayata geçirdiğimiz “Bosch Çevre Çocuk Tiyatrosu” adlı projeyle çocuklara ulaşıyor, çevresi ile uyumlu gelecek nesiller yaratmak için tüm gücümüzle çalışıyoruz. “Bosch Çevre Çocuk Tiyatrosu”nda perdelerini açan “Çevreci Nasreddin Hoca Kukla Oyunu” eğlendirirken aynı zamanda da öğretici olacak. Oyunun yönetmenliğini Semaver Kumpanya’nın da kurucusu olan Işıl KASAPOĞLU üstlendi. Geleneksel Nasreddin Hoca fıkraları bu proje için küresel ısınma ile ilgili çevreci mesajlar verecek şekilde özel olarak günümüze uyarlandı.
Türkiye genelinde 10.000 çocuğa ulaşmayı hedefleyen “Bosch Çevre Çocuk Tiyatrosu” projesi çerçevesinde toplam 36 oyun sergilenecek ve‹stanbul, ‹zmir, Çanakkale, Kocaeli, Eskişehir, Antalya, Konya, Ankara, Bursa ve Denizli illerinde temsiller verilecek. ‹stanbul’daki gösterimler 2-9-16 fiubat ve 1-8-15-22-29 Mart 2008 Cumartesi günlerinde saat 11:00’de Doğuş OtoMotion ‹stanbul’da gerçekleşecek.
Bosch markasının tüketicilerini küresel ısınma ve iklim değişikliği konusundaki bilinçlendirme çabaları 2008’de hız kazanarak devam edecek. Ayrıca, özellikle soğutucu, klima ve bulaşık makinelerinde çevre dostu ürünler de Bosch markasının 2008 yılında lokomotif ürünleri olacak.