|
|||
|
|||
Birçok kişiye lüks gibi gözüken hava taksisi, zamanı ve işgücünü önemseyen başarılı iş adamları için vazgeçilmez bir tercih. | |||
Şirketimiz bir yıl önce kurulan, uçakları, hizmeti, ve kadrosuyla farklılığını kısa zamanda ortaya koyan bir ticari hava taksi işletmesi. Yaptığımız iş karayollarında hizmet veren alıştığımız sarı taksilerden biraz farklı, fakat kullanım amacı tamamen aynı. Kendinize ait olmayan bir taşıtı,saatlik ücretini vererek, istediğiniz yere gitmek için kullanıyorsunuz. Başka hiçbir masrafına, sigortasına, yakıtına, parkına karışmadan. Yoldan çevirmek yerine, Genel Havacılık Terminali olarak adlandırılan özel uçakların parkettiği duraktan binmek istediğiniz saati, gitmek istediğiniz noktayı önceden planlatarak varmak istediğiniz noktaya en konforlu şekilde gidiyorsunuz. Geniş deri koltuklarda, siparişini verdiğiniz yemeğinizi yiyip, en sevdiğiniz şarabı içerek ve “dinlenerek”. Bu altı dikkatle çizilmesi gereken bir detay. Yaptığınız yolculukta yorulmamanız bizim için çok önemli. Bu, varış noktanızdaki performansınızdan, geri dönerkenki ruh halinize kadar birçok durumu etkileyen bir detay. Uçuşlardan yarım saat önce alanda bulunmanız yeterli. Check-in sırasında beklemek, bagajlarınızın tartılması, uçağın ansızın rötar haberinin gelmesi gibi bir durum da söz konusu değil. Yolcu, önceden bildirdiği saatte alanda hazır olduğu sürece, kendisine bildirilen varış saatindebelirttiği havalimanına iniyor. Özel talebi doğrultusunda tarafımızdan kiralanan araçlarla karşılanarak transferleri yapılıyor. Bagajının kaybolması, uçuşekibinin grev yapması gibi bir problem kesinlikle söz konusu değil. Sertur Havacılık olarak, müşterimizin memnuniyeti bizim için çok önemli. Ekibimiz, her uçuşumuzun ardından yolcumuz ile ilgili detayları kayıtlara geçiriyor. Aynı yolcu, bir daha uçağımızla yolculuk ettiğinde çayını nasıl tercih ettiğinden, sevdiği tatlıya, okuduğu gazete ve dergiye kadar her türlü detayı incelikle yerine getiriyoruz. Müşterimiz bizi tercih ettiği için memnun olmalı. Bu kuralı hiçbir zaman unutmuyoruz. Uçaklarımızın bakımlarına gösterdiğimiz hassasiyet, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kurallarına, kalite standartlarına olan uygunluğumuz hep bu önemi esas alarak sağlanıyor. Ticari hava taksi kullanımı tüm dünyada 60’lı yıllardan beri varken, Türkiye’de son 20 yıldır mevcut.Birçok kişiye lüks gibi gözüken hava taksisi, zamanı ve işgücünü önemseyen başarılı iş adamları için vazgeçilmez bir tercih. Bunu şöyle bir örnekle açıklayabiliriz; Bulgaristan’ın Varna şehrine önemli bir ihale için gitmek isteyen bir işadamı, tarifeli bir havayolunu tercih ettiğinde, bir ticari hava taksisine ödeyeceği ücretin onda birini ödeyecektir; bu bilinen bir gerçek. Fakat tarifeli bir uçakla Varna’ya giden bir uçak ancak haftanın bir günü mevcut. Perşembe günü katılınacak bir toplantı için salı gününden uçmanız, hatta ekibinizle beraber uçmanız, perşembeye kadar tüm ekibin zamanı ve seyahat giderlerini ayırması, perşembe günü katılacağınız toplantının ardından bir dahaki salı günü olan tarifeli dönüş uçağınıza kadar yine vakit ve para harcamanız gerekmekte. Oysaki hava taksisi tercih ettiğinizde sabah evinizde kahvaltınızı edip öğlen toplantınıza katılıp, akşam yemeğinde yeniden evinizde olmanız mümkün. Neredeyse tarifeli uçakla karşılaştırdığınızda, işgücünüzü ve sizin için daha efektif kullanılabilecek zamanı hesaba kattığınızda çok da farklı bir bütçeyle karşılaşmadan. Şu anda bünyemizde üç uçağımız bulunmakta. İki tanesi 8, bir tanesi 5 kişilik olan son teknolojiyle üretilmiş 2006 ve 2007 model Hawker 400XP ve Hawker 850XP tipi uçaklar. Yıl sonuna kadar biri 10 kişilik Challenger 604 olmak üzere beş uçağa ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye’de bizim gibi hizmet veren, özel jeti bulunan 19 şirket bulunmakta. Fakat bunların %50 sine yakını patron uçağı olarak çalışmakta. Şirket sahiplerini, yönetim kurulu üyelerini uçurmadıkları zamanlarda müşteri taleplerini değerlendirmek üzere. Bu da müşteri portföyünde bir devamlılık garanti edemediğinden yolcu tarafında sıkıntı yaratmakta. Uçuşlarımız ağırlıklı olarak yurtdışına yapılmakta. Fuarlar, araba yarışları, sezonluk trend olan yerler gibi birçok benzer durum uçtuğumuz limanları belirliyor. Uçuşlardan olabildiğince önce yolcumuzun bize talebini belirtmesini en iyi şekilde planlama yapabilmek için tercih ediyoruz. Avrupa limanları, Ukrayna ve Bağımsız Devletler Topluluğu gibi ülkeler için bir gün önce başvuruyu yapmamız yeterli oluyor; eğer ki uçulan limanlarda çok önemli bir durum söz konusu değil ise. Şu anda bünyemizde 9 kaptan pilot, 1 first officer ve 3 kabin görevlisi bulunmakta. Pilotlarımız eğitimlerini Amerika’da, kabin görevlisi arkadaşlarımız da İsviçre’de dünyaca ünlü TAG Aviation’da aldılar. Uçuşlar ekip olarak iki pilot, bir hostes eşliğinde gerçekleşiyor. Uçuşlarımızda müşteri emniyeti, memnuniyeti ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kuralları dahilinde kabin görevlisi mutlaka bulunmak zorunda. Şu anda şirketimizin kendine ait hangarının inşaat çalışmalarına başlamış bulunmaktayız. En geç önümüzdeki bahar döneminde kendi hangarımıza yerleşmiş olacağız. Tarifeli uçakların konumlandığı diğer havalimanlarından ayrı bir alanda bulunuyoruz. Alanda özel hangarlar bölümü var, tüm işlemleriniz orada yapılıyor. Kabin görevlisi arkadaşımız Genel Havacılık E Terminali’nde sizi karşılıyor, VIP odaya alıyor, sizbeklerken pasaportunuzu alıp giriş çıkış işlemlerinizi yaptırıyor. Bu işlem Londra’da da böyle, İstanbul’da da. Daha önce de belirttiğim gibi müşteri ne isterse, onu memnun etmek için ne türlü bir hizmet gerekiyorsa sağlamaya çalışıyoruz. Yolcumuzun memnun ayrılmasıve bizi tekrar tercih etmesiadına, catering siparişlerinde, yer hizmetlerinde, transferlerdeki araç seçimlerinde bile standardın üzerinde para ödeyerek, yolcumuza en kaliteli servisi sunuyoruz. Bugüne kadar düşük kalitede hiçbir ürün sunmadık. Ve bunun yapılmasını gerektiğine, müşteri memnuniyetinin buna değdiğine inanıyoruz. Uçuşlarımız her zaman İstanbul çıkışlı olmuyor. Bazen Londra’da uçak olmuyor, bizi arıyorlar, yolcumuzu Londra’dan alıyor, uçmak istediği noktaya götürüyoruz. Teklifler direkt olarak telefon veya e-mail yolu ile ticaret departmanımıza ulaşıyor. İstenilen noktalar arasındaki mesafe hesaplanıp uçuş süresi tespit edildiğinde uçuş fiyatlandırılıp karşı tarafa bildiriliyor. İki taraf arasında imzalanan sözleşmenin ardından, uçaklar ekip planlamasının yapılması için Uçuş İşletme Bölümü’ne tarafımızdan bildirilip uçuş planı çekiliyor. Bütün bu işlemler gelen tekliflerin en hızlı cevaplanması açısından büyük bir titizlikle ve uyum içinde yürüyor. Aynı zamanda uçuşa riskli bölgeleri, havalimanlarının sürekli güncellenen bilgilerini, açılış kapanış saatlerini dikkatle takip etmek zorundayız. Bizim bu özenimiz sektörde farklılık yaratmakta ve bu müşterilerimiz ve bizimle iş yapan brokerlar tarafından farkedilmekte. Son günlerde ayrıca bazı firmalardan, uçaklarının operasyonlarının yürütülmesi ile ilgili tekliflerde alıyoruz. Bunlar oldukça olumlu baktığımız, kısa zamanda gerçeğe dönüştüreceğimiz planlar. Havacılık sektörünün, bu tip gelişmelere, yeniliklere ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Ticari hava taksi işletmelerinde, önümüzdeki 20 yılda, günümüze nazaran uçulan saatlerde yıllık %5 artış öngörülmekte. Bu oldukça önemli bir oran. Aynı zamanda yine önümüzdeki 20 yılda genel havacılık piyasası %140 üzerinde bir büyüme göstererek, onbinin üzerinde orta ve büyük gövdeli iş jetinin mevcut pazara katılması bekleniyor. Dünya havacılık sektöründe Business jetlerinin ulaştığı bu rakam, diğer havacılık segmentleriyle karşılaştırıldığında, orta gövdeli yolcu uçaklarından sonra ikinci en büyük uçak filosuna eşdeğerdir. Biz de, Sertur Havacılık A.Ş. olarak, Avrupa ve Amerika`ya göre daha hızlı büyüyen diğer ülke pazarlarına girmek için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Örnek olarak Ukrayna’yı verebiliriz. Ukrayna’da genel havacılık son 5 yılda %20’nin üzerinde bir büyüme gösterdi. Mevcut müşterilerimizin %30’unu Ukrayna pazarı oluşturmakta. Türkiye, bulunduğu stratejik konumu sayesinde bu gibi ülkelere hızlı |
|||