GENÇ DÜŞÜNCE Ayşen LAÇİNEL
İnsan Kaynakları Danışmanı
Bir Aşk Hikayesidir Markalaşma Öyküsü
 
Aşkın pek çok tarifi var. Keşiftir aşk, bir yolculuktur, bir varış değil varmak için yolda olmaktır.
Keyif almak, özlemek, pencereden baktığında onda olmak; sende olmasıdır.
Tanışmanın belki de bir tokalaşmanın derin sohbete, eğlenceye hatta kıkırdamaya dönüşmesidir.
Aşk sevmenin en derin halidir. Yolda tam hız giderken en az senin hızında başka bir yoldaşa rastlamak ve Eros’un okuyla vurmak, vurulmaktır.
2 kişinin tek olması hiç değildir aşk.
Kişilerin farklılıkları, güzellikleri, coşkularıyla; birbirini coşturan, durultan bazen de sularının birbirine karıştığı 2 çağlayan nehir olmaktır; kavuşmak için akan.
Kendinden vazgeçmemek kendini gerçekleştirmektir ve kendini gerçekleştirirken desteklemek saygı duymak ve benzersiz olmaktır.
İlahi aşkla en derine, en yükseğe gidebilmektir. Benden sana, senden bana, bizden Yaradan’a giden o muazzam yolculuktur.
MARKA olabilmek de tüm bunları içermektedir.
Marka bir algıdır, histir içini ısıtıyorsa, onla olmak istiyorsanız, özlüyorsanız tercih edilen bir markasınız demektir.
O aklınıza geldiğinde uzaklaşmak, istememek, kendinize yakıştırmamaksa hissiniz; tercih edilmeyen bir markadır bahsedilen.

İMAJ YÖNETİMİ
İmajın sözlük anlamı fotoğraftır, bizim kastettiğimiz anlamı ise algıdır.
İmaj yönetimi derken; algı yönetiminden bahsediyoruz.
Marka yolculuğunda; iMAJ YÖNETİMİ dikkate değer önem arzetmektedir.
Bu yolculukta; Öz İmaj yani; ben kimim, güçlü ve farklı yönlerim neler? Daha az güçlü olanlar? Terketmem gerekenler?

KENDİMLE RANDEVULAfiIP DİNLEMELİYİM BENİ.
EN SON NE ZAMAN RANDEVU VERDİNİZ KENDİNİZE?

Neyi sevip neyi sevmediğiniz; aslında kim olduğunuzu ne zaman irdelediniz?
HADİ artık o en zor randevuyu verin kendinize ve kendinizle buluşun.
Sonra yakınınızdakilere sorun sizi. Onlara göre güçlü yanlarınız? Güçlü olmayanlar....
Ve bakın sizin kendinizi gördünüzle yakınlarınızın sizi gördüğü arasında fark var mı? Hangi konularda, nasıl?
Eğer siz kendinizde güçlü ve iyi bulduğunuz özellikleri yakınlarınızdan duymamışsanız karar anı geldi demektir.
Ya reddecek bu eleştirileri; ya da ben nasıl davranıyorum nasıl konuşuyorum da böyle bir algı yaratıyorum diye bir çalışma başlatacaksınız.
Tutarlı olmayı öz imajınızla algılanan imajınızı tutarlı hale getireceksiniz.
Sıra hedef imaja geldiğinde de marka yolculuğunun önemli durağına varmakta olduğunuzu farkedeceksiniz.
Hedef İmajım nedir?
Ben nasıl bilinmek, algılanmak, düşünülmek istiyorum? Nerede olmayı hedefliyorum?
Bu hedefin gerçek olması için ev ödevlerim neler?
Tercih edilen MARKA OLMAK bir aşk hikayesidir demiştik.
Bu hikaye gerçekten tanımak, bilmek anlamak, hedeflemek, istemek ve çok disiplinli çalışmakla gerçekleşiyor.
Seçtiğimiz markalara bir bakın ne hissediyorsunuz?
Markaları o markaları yaratanları getirdiğimizde aklımıza ne geliyor gözümüzün önüne ve duygularımız ne fısıldıyor?
Son dönemde markaları yaratan şirket kurucularından karı koca olanlar, sevgili olanlar dikkatimi çekmeye başladı.
Gıda sektöründe Mantı Keyfi kurucuları Yakup Aksoy - Mukadder Aksoy; ne hoş bir çift; ne değerli ki bir emek var bu çalışmalarda.
Moda Perakende sektörünün önde gelen markasaı Koton ve kurucuları Yılmaz Yılmaz - Gülden Yılmaz ne zarif ve hoş bir çift.
Pop müziğin en güçlü seslerinden Sertap Erener ve güçlü müzisyenlerden Demir Demirkan tek başlarına marka yolculuklarında birbirini destekleyen 2 yolcu görüyoruz aşk hikayeleriyle.
Metin Özülkü - Eda Özülkü çifti; muhteşem besteleri gülen gözleriyle bvakıyorlarlar ve içimizi ısıtıyorlar.
Ve daha pek çok örnek.
Çoğu marka kurucusu tek isim olarak önde olmaktayken; yanlarında ismi öne çıkmayan partnerleriyle ve tabi iç motivasyonlarıyla besleniyor, ışıldıyorlar.
Aşkla bağlanmak hayata, işini aşkla yapmak ve aşkla dilemek Yaradan’dan; yolculuğu anlamlı kılan.