PORSCHE

PORSCHE’NİN DİNAMİK DÖRT TEKERLEKTEN ÇEKİŞLİ MODELLERİ 911 CARRERA 4 VE 4S COUPE TÜRKİYE’DE!
 
İstanbul'a taşınan ailesinin tekstil şirketinde çalışma hayatına başlayan SATOĞLU, 1993'te Ak Sigorta'da yönetici adayı olarak profesyonel hayata başladı. 10 yıl süresince burada çeşitli görevlerde bulundu. 3 yıldır Ankara Sigorta Genel Müdürü olarak görevini sürdüren Cemil SATOĞLU Elegans okurları için Porsche Carrera 4S’I test etti.
 
1968 yılında 3 kardeşin en küçüğü olarak Kayseri’de doğdum. İlk, orta ve lise eğitimimi TED Kayseri Koleji`nde tamamlayıp, çocukluk yıllarımı geçirdiğim Ankara`ya döndüm ve ODTÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldum. Daha sonra Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü’nde Uluslararası Bankacılık üzerine yüksek lisans yaptım. Aynı dönemde İstanbul`a taşınan ailemin tekstil şirketinde çalışma hayatına başladım. 1993`te Ak Sigorta`da yönetici adayı olarak profesyonel hayata atıldım. 10 yıl süresince burada çeşitli görevlerde bulundum, 3 yıldır daAnkara Sigorta Genel Müdürü olarak görevini sürdürüyorum.

Porsche’yi global anlamda bir efsane haline getiren birçok unsur arasında 911 model gamı kadar firmanın dört tekerlekten çekiş teknolojisini geliştirme konusundaki hassasiyetini de saymak mümkün. Firmanın ilk olarak 1988 yılında tanıttığı Carrera 4’ten bu yana spor otomobil ve dört tekerlekten çekiş konusunda ciddi bir aşama kaydettiğinin en açık kanıtı olan yeni nesil 911 Carrera 4 ve Carrera 4S Coupe ülkemizde de satışa sunuldu. 162 bin 822 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan coupe karoserli ve dört tekerlekten çekişli model ailesi, çok zengin donanım listesiyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Göz alıcı tasarımlı 997 kasa kodlu modelin dört tekerlekten çekişli versiyonları, arkadan itişli modellerle ilk bakışta çok küçük nüanslarla ayrılabiliyor. Gizli spoylerin altında yer alan logolar dışında farklı tipteki krom egzoz çıkışlarıyla farklılaşan dört tekerlekten çekişli Carrera modelleri, aslında boyutlarıyla da farklılaşıyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra daha büyük ebatlı lastikler kullanabilmek amacıyla arka çamurluklar, toplamda 44 mm daha fazla geniş tasarlanmış. Böylece Carrera 4’ün arka aksında 295/35 ZR 18 ebadında ve Carrera 4S’de ise 305/30 ZR 19 ebadında lastikler kullanılabiliyor.

Her iki aracın kabin içindeyse göz alıcı bir sportifliğin yanı sıra elit bir tasarım anlayışının varlığından söz etmek mümkün. Çünkü Cayenne’de kullanılan gösterge tabloları kadar üç kollu direksiyon simidinin bir benzeri de yeni 911 Carrera 4 serisinde de karşımıza çıkıyor. Orta konsolun üstünde yer alan dörtlü ikaz lambası düğmesinden, havalandırma ızgaralarına ve orta konsolun kendisine kadar birçok noktada tasarımın eski modellere göre farklılığı belirgin biçimde ortaya çıkıyor. Orta konsolun en üstünde analog bir saat yer alırken, orta konsolda yer alan multimedya sisteminin kumanda birimlerinde ve vites körüğü çevresinde de tasarım bakımından yine eskiye önemli değişiklikler var. Tüm 911 model ailesinde özellikle kalitesi arttırılan malzemeler sayesinde kabin içinde daha zengin ve elit bir ambiyans sunabiliyor.

911 Carrera 4 Coupe’de önceki nesil modelde görev yapan 3.6 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motorun gücü, 5 HP’lik artı güç üretecek biçimde modifiye edilerek 325 HP’ye yükseltilmiş.280 km/s’lik son hıza ulaşabilen ve 0 -100 km/s hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlayabilen 911 Carrera 4 Coupe’da tamamen yeni geliştirilmiş 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunuluyor. 911 Carrera 4 Coupe’deki gibi 6 vitesli yeni manuel şanzımanla donatılan 911 Carrera 4S’de sunulan 3.8 litrelik yeni motor ise 3.6 litrelik motorun silindir hacmi arttırılarak geliştirilmiş. 355 HP güç ve 400 Nm tork üreten motorla donatılan Carrera 4S, 0 -100 km/s hızlanmasını 4.8 saniyede tamamlarken, 288 km/s’lik son hıza ulaşabiliyor.

Motorun ürettiği güç ise çok diskli viskoz tipi kavrama vasıtasıyla dört tekerleğe birden aktarılıyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine ait viskoz tipi kavrama, motor gücünü yüzde 5 ile yüzde 40 arasında değişen bir oranla ön aksa aktarabiliyor. Her iki araçta da standart olarak sunulan PSM yeni Porsche Stabilite Yönetim Sistemi dışında firmanın PASM adını verdiği aktif süspansiyon sistemi de 911 4S Cabrio’nun standart donanımında yer alıyor. Sistemin “Normal” modu açıkken süspansiyonun konfor ve sportifliği eşit sunacak biçimde otomatik olarak ayarlanıyor. “Sport” modu seçildiğindeyse daha saldırgan sürüş karakteri sunacak biçimde süspansiyon sistemi sertleştiriliyor. Her iki model versiyonunda da mekanik limitli kilitli diferansiyelle 20 mm alçaltılmış süspansiyon sistemini içeren sportif süspansiyon paketi isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor. Bunun yanı sıra Porsche ailesinin birçok modelinde isteğe bağlı olarak sunulan Sport Chrono Paketi Plus yeni dört tekerlekten çekişli modeller içinde sunuluyor. Söz konusu paket motor işletim sistemine ve bununla birlikte PSM ve PASM sistemlerine müdahale ediyor.

Porsche mühendisleri, Carrera 4 ve Carrera 4S’te kullanılan ve PSM olarak adlandırılan Porsche Stability Management’a da iki yeni fonksiyon daha ilave etmeyi uygun görmüşler. Fren sistemine ilave edilen özellik sayesinde sert fren anında sistem bir ön hazırlık yapıyor. Bu ön hazırlık fren balataları ile fren diskleri arasındaki hava boşluğunu ortadan kaldırarak durma mesafesini daha da kısaltıyor. PSM’e ilave edilen ikinci özellik ise sürücünün hızla, ancak yeterince güçlü fren pedalına basmaması halinde devreye giriyor. Sisteme ait hidrolik pompa böyle bir durumda fren pedalına sürücü tarafından uygulanmayan, ancak uygulanması gereken basıncı oluşturuyor. Böylece bütün tekerlekler ABS’nin denetimi altına girmiş oluyor ve otomobilin en kısa sürede durabilmesi için ihtiyaç duyulan fren gücü oluşturulmuş oluyor.