|
|||
|
|||
Ray Sigorta’nın 2007 yılında teknik karlılık ve operasyonel dönüşüme ağırlık verdiğini belirten Genel Müdür Nüzhet ATABEK, “50’nci yılımızda, kurumsallaşmış bünyemiz ve güçlü ortaklık yapımız ile karlılık ve büyüme bakımından bölgesel amaçlarımıza ulaşacağız” dedi. | |||
2008 yılında 50. faaliyet yılına giren Ray Sigorta, sigorta pazarındaki etkinliğini daha da artırmayı planlıyor. Ray Sigorta’nın 2008 yılına, karlı iş yazma hedefini gerçekleştirmiş ve2007’nin son çeyreğinden itibaren yeniden büyümeye başlamış bir şirket olarak girdiğini ifade eden Genel Müdür Nüzhet ATABEK, “50’nci yılımızda, kurumsallaşmış bünyemiz ve güçlü ortaklık yapımız ile karlılık ve büyüme bakımından bölgesel amaçlarımıza ulaşarak tüm hissedarlarımıza değer yaratacağız” değerlendirmesi yaptı. Geçtiğimiz yıl TBIH bünyesine katılan Ray Sigorta`da önemli değişimler yaşandığına dikkat çeken Genel Müdür ATABEK, şunları söyledi: “TBIH’in ana ortak olmasıyla birlikte sigortacılığın tüm branşlarında etkin olma amacımız daha ulaşılabilir hale gelmiştir. Perakende pazarda lider olduğumuz diğer benzer bölge ülkelerinde başarıyla uygulanmakta olan, kanal, ürün ve diğer konulardaki uygulamaların süratle Türkiye’ye getirilmesi kolaylaşmıştır.Aynı şekilde kurumsal risklerde grup sermayesinin daha etkin kullanılacağını ve global müşterilerimize Türkiye’de de doğrudan hizmet vermeye başladığımızı belirtmeliyim.” Mali yapı güçlendi Ortaklık yapısının değişimiyle birlikte şirketteki en önemli gelişmenin mali yapının güçlenmesi olduğunu vurgulayanGenel MüdürNüzhet ATABEK şöyle konuştu: “Henüz ortaklık değişiminin birinci yılındayız. Bu süreçteatılan en büyük adımmali yapımızın daha da güçlendirilmesi olmuştur. Sermaye tavanımızı 40 milyon YTL’den 100 Milyon YTL’ye yükselttik. Akabinde alınan kararla25 milyon YTL nakit artırım yaparak ödenmiş sermayemizi 65 milyon YTL’ye çıkardık. Bu sermaye artışlarına diğer ortağımız Doğan Holding de nakdenkatılmıştır. Sermaye artırımını mali raporların TBIH ve VIG sistemlerine entegrasyonu izlemiştir. Zaman içerisinde tüm departmanlarımızın diğer kardeş şirketlerimizle kendi alanlarında temas kurmaları sağlanmış ve iş akışları oluşturulmuştur.” Global firmalar sektöre güç kattı Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet ATABEK, “Yabancıların Türk sigorta pazarına olan yoğun ilgisini nasıl yorumluyorsunuz; yabancılar pazara nasıl bir katkı sağlar” şeklindeki sorumuzu şöyle yanıtladı: “Bence yabancı yerine Global firmalar demek daha doğru olabilir.Bu anlamda en önemli katkıları öz sermaye olacaktır.AB yolunda ilerleyen ve kişibaşı geliri gittikçe artan ülkemizde GSMH artış oranından daha hızlı bir artış beklenen sigorta sektöründe büyümeyi ancak bu şekilde finanse edebilirdik. Aynı şekilde değişen yasal çerçeve ve sermaye yeterliliği ile Solvency IIgibi gelişmiş piyasa kuralları da bunu gerektirecektir. Bu anlamda pazara en önemli katkıları, süratli ama sağlıklı büyüme olacak.” Ray Sigorta2007 yılında başarılı oldu Ray Sigorta’nın 2007 yılında teknik karlılığa ve operasyonel dönüşüme ağırlık verdiğini ve bunda da başarılı olduğunu dile getiren ATABEK, şirketin çalışmalarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “2007 yılı sonuçlarına baktığımızda elementer sigortacılıkta teknik karlılık bakımından son 5 yılın en başarılı sonuçlarını elde etmiş olduğumuzu memnuniyetle görebiliyoruz. Sağlıklı büyümek için, 2007 yılında teknik karlılığa ve operasyonel dönüşüme ağırlık verdik ve neticesinde ciro artışındaoldukça mütevazı rakamlarla yetindik. Ancak trafik branşı sektör genelinde olduğu gibi şirketimizin teknik karlılığını 2007 yılında da zorlamaya devam etti. Bilgi teknolojileri konusunda “İş Zekası” projemizi hayata geçirdik ve 2008 yılında işletmeye alınmak üzere gerçek zamanlı çalışacak sigortacılık yazılımı RAYPORT projemizi başlattık, altyapısını kurduk, veri dönüştürme ve test aşamasına geçtik.” 2008 hedefleri “Ray Sigorta’nın metropoller dışında da büyümesini sağlayacakvebizi acentelerimize ve müşterilerimize daha çok yakınlaştıracak3 yeni bölge oluşturdukve bölge sayısı 4’ten 7’ye çıkarttık. Bölge sayılarını daha da artıracağız” diyen Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet ATABEK, şirketin 2008 yılı hedefleri konusunda da şunları söyledi: “Ray Sigorta 2008 yılına, karlı iş yazma hedefini gerçekleştirmiş ve2007’nin son çeyreğinden itibaren yeniden büyümeye başlamış bir şirket olarak girmektedir. 2008 yılında 3 bölge müdürlüğü daha kurarak müşteriye yakınlaşma sürecini devam ettireceğiz.Leasing acentelerimiz vasıtasıyla orta ölçekli ticari müşterilere daha geniş bir alanda ulaşacağız ve alternatif dağıtım kanallarını kullanır hale geleceğiz. 2008’de en büyük adım kampanya yönetimi, çağrı merkezi ve acenteleriyle birlikte teknolojiyien iyi kullanan şirketolacağız. 2008’in bizim için bir başka özelliği de 50’nci faaliyet yılımız olmasıdır. 50’nci yılımızda, kurumsallaşmış bünyemiz ve güçlü ortaklık yapımız ile karlılık ve büyüme bakımından bölgesel amaçlarımıza ulaşarak tüm hissedarlarımıza değer yaratacağız diyebiliriz.” THY gururu Ray Sigorta’nın uzun yıllar sonra THY`yi yeniden teminat altına almasının şirket için gurur verici olduğunu vurgulayan ATABEK, “Ray Sigorta’nın yarım yüzyıla varan faaliyetlerinde çok önemli bir yer tutan THY ile yeniden çalışmaya başlaması bizler için gurur kaynağı olmuştur.THY ile iyiilişkilerimizi her alanda geliştirerek, büyüterek daha iyi hizmet etmek istiyoruz” şeklinde konuştu. TBIH Doğu Avrupa’nın lideri Ray Sigorta’nın yaklaşık bir yıldan bu yana TBIH Financial Services Group bünyesinde hizmet verdiğini ve şirketin bağlı bulunduğu grubun özellikle Doğu Avrupa’da çok etkin olduğunu belirten Nüzhet ATABEK şu bilgileri verdi: “TBIH,Avusturya menşeli VIG’nin %60 ve Israil Kardan menşeili Kardan grubunun %40 ortaklığı ile Hollanda’da kurulmuştur. Büyük Ortak VIG, Avrupa Birliği’nin sunduğu büyüme fırsatlarını ilk fark eden ve bu avantajı en iyi şekilde kullanan sigorta şirketlerinden birisidir. Bugün ise VIG, Orta ve Doğu Avrupa’da yer alan en önemli sigorta şirketidir. Güney-Kuzey hattında Türkiye’den Estonya’ya uzanan ve Doğu-Batı hattındaVaduz ile Vladivostok’un batısı arasındaki geniş bir coğrafik alana yayılan 23 ülkede faaliyetlerine devam etmektedir. Üretim 8 Milyar EURO Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya, Bulgaristan, Arnavutluk ve Gürcistan’dasigorta sektöründe lider konumdadır. 8 milyar Euro prim üretmektedir. Bu rakam ülkemizde üretilenprimlerin toplamından fazladır. Diğer uluslararası sigorta şirketleri ile kıyaslandığında, VIG ana işi olan elementer sigorta alanında Orta ve Doğu Avrupa’da bir numaradır. Diğer sigortalarda da piyasanın önde gelen ikinci şirketidir. Bu bize nereyi hedeflememiz gerektiğini gösteriyor. VIG piyasadaki sağlam pozisyonunun yanında,müşterilerine erişimini optimize etmek için, çoklu dağıtım kanallarını vegrup sinerjisini sistematik olarak çok iyi kullanmaktadırvegeniş tabanlı risk çeşitlendirilmesine gitmektedir.Örneğin; pazarlarve ürünler üzerindekigeniş çeşitlilik, sağlam iş yapısı ile beraber, Standard& Poors A+ ile derecelendirilmiştir. VIG’in başka bir özelliği, tüm pazarlarda yerel markalarını muhafaza ederek büyümesini sürdürmesidir.” |
|||