|
|
SERDAR YANAŞAN
FedEx Türkiye Genel Müdürü General Manager of FedEx Turkey
Dünya Çapında En Hızlı Servis
FedEx, uluslararası alanda doküman ve paketleri beş kıtaya taşıyan en büyük ve en hızlı hava taşımacılığı firması olarak 212 ülkede 1800 hizmet merkezinde 160.000'den fazla eğitimli personel ve 27 yıllık uluslararası tecrübesi ile hizmet vermektedir.
FedEx Türkiye, 1994 yılında, İstanbul'da GSP olarak adlandırılan "Dünya Çapında Servis Ortaklığı" sistemi ile kuruldu. FedEx, Türkiye'deki faaliyetleri için lisansörü ve hizmet ortağı olarak Express Kargo'yu seçti.
Başta tekstil sektörü olmak üzere çeşitli ihracatçı kuruluşların sistem ortağı olarak faaliyet gösteren FedEx Türkiye, önde gelen ihracatçı birliklerin faaliyetleri doğrultusunda stratejiler geliştiriyor. FedEx'in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'da hizmet verdiği ülkeler arasında sektörün en önemli performans kriteri olan "zamanında teslim"de %97.2'lik oranla 1'nci sırada yer alan FedEx Türkiye, ABD gönderilerinin %75'ini taşıyor.
Uluslararası hızlı hava kargo taşımacılığında 212 ülkeye 1800 merkezi, 667 uçağı ve 200.000 çalışanıyla hizmet veren FedEx 1973 yılında kuruldu. 667 uçağı ile sektörün en büyük uçak filosuna sahip olan FedEx, dünyada Global ISO 9001 kalite belgesini almaya hak kazanan ilk küresel hava taşımacılık şirketi unvanına sahip bulunuyor. Dünyanın her noktasına hizmet götüren FedEx, teknolojisi ve organizasyonel yapılanmasını hız ve güvenilirlik stratejisi üzerine kuruyor.
Türkiye markasının belleklere kazınması ve çarpıcı tanıtım mesajları iletmesi amacıyla Fedex Türkiye tarafından 2001'in Ekim ayında başlatılan "Made in Turkey" kampanyası, geldiği etkin ve başarılı nokta nedeniyle Turizm Bakanlığı'nın takdir plaketine layık görüldü. 18 Haziran'da Ankara Büyükhanlı Park Otel'de düzenlenen törene Başbakan Yardımcısı Mesut YILMAZ da katıldı.
Kamu Kurum ve Kuruluşlarının, 2. Turizm Şurası, Turizm Haftası ve Turizm ile ilgili desteklerini teşvik etmek amacıyla gerçekleştirilen ödül töreninde Turizm Bakanı Mustafa TAŞAR tarafından, FedEx'e bir plaket verildi.
FedEx Türkiye'nin düzenlediği kampanya kapsamında Türkiye'nin yurtdışında tanınan ürün ve markaları, FedEx'in gönderileri üzerinde tüm dünyada, milyonlarca kişiye ulaşıyor.
Turizm Bakanlığı da gönderilerin üzerinde yer alan "Made in Turkey" sticker'ları için Türkiye'nin turistik yörelerine ve ihraç ürünlerine ait dia arşivini Fedex'in kullanımına açarak kampanyayı destekledi. Ekim 2001'de başlatılan kampanya, gördüğü yoğun ilgi nedeniyle 2002 sonuna kadar uzatıldı.
İTKİB ve çeşitli sektörel kuruluşların işbirliği ile TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. tarafından 27-30 Haziran 2002 tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı IF 2002, bu yıl FedEx'in yoğun ilgi gören mini golf etkinliğine sahne oldu. Golf sporunu IF 2002'ye taşıyarak farklı bir etkinlik gerçekleştiren FedEx'in standını ziyaret edenler arasında Tunca TOSKAY da vardı. Hızlı hava taşımacılığı sektöründen fuara destek veren ve Türk Tekstil sektöründe faaliyet gösteren ihracatçı kuruluşların stratejik iş ortağı olan FedEx, IF 2002'de kurduğu stand ile katılımcı kuruluşlara ve ziyaretçilere fuar alanında doğrudan hizmet sundu.
İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği İTKİB'in ana desteği ve Birleşmiş Markalar Derneği BMD, Çorap Sanayicileri Derneği EGSD, Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği KYSD, Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği LASİAD, Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği OTİAD, Triko Sanayicileri Derneği TRİSAD ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği TGSD'nin işbirliği ile gerçekleşen fuar, yeni bir ziyaretçi rekoruna imza attı.
Uluslararası hava kargo taşımacılığı sektöründe ABD ve Uzakdoğu'da "en hızlı hizmet veren kuruluş" ilan edilen FedEx, Avrupa için gönderi teslim saatini İstanbul'da 20:00'ye Anadolu'da ise 18:00'e alarak Avrupa'ya yapılan gönderi teslimatını bir günde gerçekleştiriyor. Türkiye'den ABD'ye yapılan gönderileri yerine en hızlı ulaştıran kuruluş olan FedEx, küresel iddiasını Avrupa'ya da taşıyarak sektörün performans kriterlerini yükseltiyor.
Türkiye'den ABD'ye yapılan gönderilerinin %75'ini taşıyan FedEx, Avrupa'ya açtığı kapı ile ihracatçı kuruluşlar başta olmak üzere çeşitli sektörlere zamandan kazandırıyor.
Uluslararası hızlı hava kargo taşımacılığı sektöründe en geniş hizmet ağına sahip kuruluş olan FedEx, "Late Cut-Off Next Day Europe" adıyla hizmete sunduğu yeni operasyonu ile Türkiye'den Avrupa'ya yapılan gönderilerin hızını artırıyor.
Beş kıtada 212 ülkeye hizmet veren FedEx, Türkiye'den ABD'ye yapılan gönderileri bir günde, Uzakdoğu gönderilerini ise iki günde yerine ulaştırıyor. Fortune dergisinin 2001 yılında gerçekleştirdiği "En İyi Hizmet Veren Küresel Şirketler" anketinde 7'nci sırada yer alan FedEx, hizmet verdiği sektörel kuruluşlar tarafından ABD ve Uzakdoğu'da "En Hızlı Hava Taşımacılığı Şirketi" ilan edildi.
FedEx, Türk tekstil ürünlerinin tanıtımı için ABD'de büyük bir atılım gerçekleştiren İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği - İTKİB'in 15-17 Temmuz 2002 tarihleri arasında ikincisini gerçekleştirdiği Turkish Fashion Fabric Exhibition etkinliğine geniş destek verdi. İşbirliği kapsamında FedEx Türkiye'nin girişimiyle FedEx'in ABD veri tabanı üzerinden 18 bin potansiyel alıcıya Turkish Fashion Fabric Exhibition hakkında bilgi ulaştırıldı. New York'a ikinci büyük çıkarmasını yapmaya hazırlanan Türk tekstilcilerin ürünleri de fuara FedEx Türkiye tarafından taşındı.
İTKİB'in ABD'de Türk tekstil ürünlerinin vitrini yapmayı amaçladığı Turkish Fashion Fabric Exhibition etkinliğinde sergilenecek tekstil ürünlerini de New York'a FedEx Türkiye ulaştıracak. İhracatçı kuruluşları "sistem ortağı" olarak tanımlayan sektörün performans kriterlerini yükseltmeyi hedefleyen FedEx Türkiye, 2002 yılında gerçekleştireceği yatırımlarla planlama, organizasyon ve operasyonlarda yeni bir yapılanmaya giderek başta ihracatçı kuruluşlar olmak üzere çeşitli sektörlere rakipsiz bir hız getirmenin çalışmalarını sürdürüyor.
SERDAR YANAŞAN"FASTEST SERVICE ON A GLOBAL SCALE"
AAs the largest and fastest air delivery company carrying documents and packages to five different continents, FedEx operates in 212 countries with 1800 service centers and with more than 160.000 trained staff making use of 27 years of experience on an international scale. In October 2001, FedEx initiated a campaign under the name of "Made in Turkey" in order to have Turkey's name heard and remembered more in the international arena. This campaign received an award from the Ministry of Tourism and has been extended till the end of 2002. FedEx has been announced as the company with the fastest service to the US and the Far East in the international air cargo transportation sector. While it delivers cargo from Turkey to Europe within one single day, FedEx ranks one in terms of its speed in transporting cargo from Turkey to the US and 75% of the cargo delivered to the US is carried by FedEx in Turkey. The company defines exports companies as its "system partner" and has so far worked closely with Turkish textile exporters. FedEx's goal is to elevate the sector's performance criteria and with this aim in mind, the company continues its efforts to build a new structure through new investments in the areas of planning, organization and operations in 2002.
|
|