AYSEL ÖZAL HEWLETT PACKARD Bilgisayar ve Ölçüm Sist. A.Ş. Genel Müdürü, Teknoloji Yatırımları Firma Başarısının Garantisi İki yakın arkadaş olan Bill HEWLETT ve Dave PACKARD tarafından 1939'da Pab-Alto, Kalifornia'da bir evin garajında kurulan ve bir Audio Oscillator ile ilk ürününü veren Hewlett Packard, bugün dünyanın en büyük bilgisayar firmalarından birisidir. Hewlett Packard'ın ilk müşterisi Walt Disney Stüdyosu idi. Bugün test ve ölçüm sistemleri alanında önde gelen üretici konumundadır. 120'den fazla ülkede satış ve destek ofisi, 126.000 personeli mevcuttur. Global bir firma olan Hewlett Packard, 360.000'in üzerinde ürün çeşidine sahiptir. Ürünler bireysel kullanıma uygun olduğu gibi, endüstri, mühendislik, bilim, eğitim, tıp alanlarında da kullanılmaktadır. Ayrıca network ürünleri, tıbbi elektronik cihazlar, kimyasal analiz araçları, el tipi hesap makineleri ve elektronik devre elemanları da üretmektedir. Hewlett Packard, 1998 mali yılını 47,1 milyar USD ciro, 2,9 milyar USD net kazanç ile kapadı. Toplam cironun %84'ü bilgisayar ve çevre ürünleri, %9'u test ve ölçüm sistemleri ve kalan %7'lik bölüm ise tıbbi cihaz, kimyasal analiz ve elektronik devre elemanları gelirlerinden oluşmaktadır. Her yıl toplam cironun %8'i araştırma ve geliştirmeye ayrılır. Hewlett Packard üretimini gerçekleştirdiği ürün gruplarının çoğunda pazar lideri konumundadır. Örneğin; Bilgisayar ve çevre ürünleri RISC tabanlı UNIX sistemlerinde ciro bazında Yazıcılarda (Laser, Inkjet) Network tabanlı kişisel üst uç bilgisayarlarda pazar payı en yüksek firma konumundadır. Ölçüm sistemlerinde; Elektronik test ve ölçüm sistemlerinde Hasta izleme sistemleri Klinik bilgi sistemlerinde lider durumdadır; Haberleşme alanında ise birçok konuda pazarda liderliğini korumaktadır. Hewlett Packard Türkiye, 1989 yılında kuruldu. Bugün itibariyle Türkiye'nin ikinci büyük teknoloji firmasıdır. ‹stanbul (genel müdürlük), Ankara ve ‹zmir'de satış ve destek hizmetlerini sürdürmektedir. Hewlett Packard kurulduğu günden bu yana devamlı pazardaki eğilimleri inceleyen, kullanıcıların beklentilerini ön planda tutarak değişimi yaşayan ve bu yönde yatırımlarını yapan bir firma konumundadır. Globalleşen bir dünyada, bugünün iş dünyasına baktığımızda; - Müşteri beklentilerinin değiştiğini ve arttığını, - Kararların hızlı olduğunu, - Pazara yeni ürün çıkarmadaki zaman aralığının kısaldığını, - Maliyetlerin devamlı düşürülmeye çalışıldığını görüyoruz. Diğer yandan, elektronik ticaret, elektronik bankacılık derken teknoloji artık yaşamımızın bir parçası haline geldi. Bu gerçeği gören firmalar da tüm stratejilerini internet ekseninde yeniden gözden geçirmeye başladılar. Internetin bugünkü kullanım şekline baktığımızda daha çok "kendi başına yap" mantığı üzerine kurulu olduğunu ve internetin sunduğu imkanların tümüyle kullanılamadığı düşüncesindeyiz. Her işlem için ayrı WEB sitelerine gidilip PC'nizden yapmanız gereken işlemler için ayrı ayrı zaman ayırmanız gerekmekteydi. Oysa bazı işlemler bazen birbirlerine çok bağımlı olan işleri içine alan yapıda. Örneğin, tatile gideceksiniz bunun için uçak, otel rezervasyonu, araba kiralama işlemini yapmanız gerekiyor ve bunların tümünü internet üzerinden yapacaksınız. Bunun için önce uçak rezervasyonu için ilgili Web sitelerini gezip size uygun olan uçakta rezervasyonunuzu yaptınız. Daha sonra otel için aynı gezintiyi yapmanız ve araba kiralama işlemi için de aynı işlemleri tekrar yapmanız gerekiyor. Bu işlem aşağı yukarı hep aynı, çünkü ihtiyaçlar aynı. Diğer bir taraftan seyahate çıkmak üzere yola çıktınız, uçağınızda gecikme var ve bunu otel ve araba rezervasyonu yaptığınız yerlere haber vermeniz gerekiyor. Bu işlem için yanınızda mutlaka kişisel bilgisayarınızın olması ve teker teker rezervasyonda yaptığınız gibi benzer işlemleri yapmanız zorunlu. "Bu işlemleri ayrı ayrı değil de tek bir işlemde yapmak mümkün değil miş Bir değişiklik olduğunda bir yere girerek otomatik olarak ilgili yerlere haber veremez miyizş ‹şlemi PC dışında başka bir araç ile yapamaz mıyızş" soruları artık kişilerin aklından geçmeye ve beklentilerin bu yöne doğru kaymaya başladığını göreceğiz. Bu örnekte olduğu gibi, yakın bir zaman içersinde uçak rezervasyonunuzu yaparken bununla birlikte seyahatte ihtiyacınız olabilecek diğer gereksinimleri de aynı anda karşılayan firmalar ortaya çıkmaya başlayacaktır. Gartner gruba göre 2003'e kadar Fortune 500'de bulunan firmaların %60'ı bu şekilde çalışılacağını bildirmekte. Artık yeni teknoloji yatırımları firmaların başarıları için olmazsa olmaz denilecek bir noktaya geldi ve bu yatırımların boyutları gittikçe daha da büyümeye başladı. HP bu alanda da "Outsourcing" kavramının yaygınlaşacağını, firmaların kendi ana işlerine odaklanarak, firmanın ihtiyacı olan, ERP sistemi, e-mail sistemi, gibi buna benzer sistemler için yatırım yapmak yerine bu hizmetleri veren firmalardan yapılan işlem başına aylık olarak faturaları ödemeyi tercih eder hale geleceğini düşünmektedir. 2001 yılına kadar "Forrester" kaynağının açıkladığına göre toplam 10.1 milyar dolarlık bir pazarın oluşacağı belirtilmektedir. Hewlett Packard her alanda olduğu gibi, bu alanda da liderliğini sürdürmek üzere internette ikinci bölümü başlattı ve tüm yatırımlarını bu eğilimlere cevap verecek şekilde yönlendirdi. ‹nanıyorum yakın bir gelecekte duyurusunu yapacağımız ürünlerle kullanıcılarımız bugün ihtiyaç duydukları hizmetlere birer birer kavuşacaklar. E - service'e örnek olarak sigorta şirketinin müşterileri için uygulayabileceği hizmetler verilebilir. Sigortalı kalp hastalarına takılacak bir "chip" sayesinde, hastanın kalp atışları internet üzerinden izlenerek, herhangi bir düzensizlik görülmesi durumunda, hastanın bulunduğu en yakın hastaneden ulaştırılacak ambulans, olabilecek kalp krizi riskini önleyici bir sistem olarak "E- Service" in önemi bir kez daha vurgulanabilir. Spot:Teknolojinin önemini gören firmalar, stratejilerini internet ekseninde yeniden gözden geçiriyorlar AYSEL ÖZAL: "TECHNOLOGY INVESTMENT: KEY TO SUCCESS" Hewlett Packard is a global company with over 360.000 products, 126.000 employees and sales and support offices in more than 120 countries. HP has products for personal use, as well as network products, medical electronic equipment, chemical analysis equipment, hand-held calculators and electronic circuit elements. The company's turnover in 1998 was US$ 47.1 billion, 8% of which was allocated to research and development. Hewlett Packard Turkey was founded in 1989 and is currently Turkey's second largest technology company. It has sales and support offices in Ankara and Izmir, in addition to its headquarters in Istanbul. In the past, users needed to enter into separate WEB sites in order to do related transactions such as making plane, hotel and rental car reservations while planning a vacation. The demand for companies that can make plane reservations as well as meet other travel needs is constantly increasing. HP believes that "outsourcing" will become more widespread in the future. Companies will focus on their own areas of specialisation and outsource services such as ERP or e-mail systems to other companies against a monthly fee. Elegans'a mail |