Çağla SAYDAM : 96 ülkede 32 dilde Scala Ürünleri Çağla SAYDAM'la yaptığımız görüşmede, Scala Business Solutions ve Scala Türkiye hakkında bilgi alırken, şirketlerin ihtiyaçlarına göre nasıl bir program uyguladıkları, nasıl projeler geliştirdikleri konusuna da açıklık getirerek yeni ürün ve hizmetleri ile ilgili gelişmeleri de öğrendik. Bize Scala'yı anlatabilir misiniz? Scala yazılımı ilk olarak 1978'de, İsveç'te geliştirilmiştir. Scala Business Solutions ana yönetim merkezi Amsterdam'da bulunmaktadır. Dünya üzerinde 90'dan fazla ülkede 8000'den fazla uygulamamız, 80.000'den fazla kullanıcımız mevcut. 1200 çalışanımız ve 50'den fazla ofisimiz ve ortaklarımız ile 96 ülkede varlığımız sürmekte. Scala Türkiye; Scala Orta ve Doğu Avrupa bölgesine bağlı olarak çalışan tamamen yabancı sermayeli bir şirket olarak 1996 yılı Kasım ayında kuruldu. Verdiğimiz hizmet, diğer Scala ofisleriyle çok benzer özellikler taşıyor; Ürünümüzün satışını, satış sonrası danışmanlık ve bakım hizmetlerini gerçekleştiriyoruz. Scala ürünü, içinde Türkçe'nin de bulunduğu 32 dile çevrilmiş durumda. Çok çeşitli şirketlerde uygulama yaptığımız için, çeşitli sektörlerde tecrübemiz var. Scala Türkiye'de 14 personelimizin çoğunluğu çözümümüzün uygulamasını yapıyor, danışmanlığını, eğitimini ve sonraki desteğini sağlıyor. Scala'nın Türkiye'ye olan ilk ilgisi 1994 yılı sonunda başladı. Önce pazar analizi ve fizibilite çalışması yapıldı. Tabii programın içindeki geliştirmeler sürekli devam etmek zorunda, çünkü gerek yasal değişikliklere gerekse pazarın ihtiyaçlarına her zaman adapte olmalıyız. şu anda Türkiye'de farklı sektörlerden 21 tane müşterimiz var. Scala'nın kurulduğu ilk dönemden beri Ernst &Young firmasıyla oldukça yakın bir ilişkimiz vardı. Onların özellikle yönetim danışmanlığı, muhasebe, finans gibi tecrübelerinden yararlanıyoruz. Ayrıca Servus Bilgisayar hem müşterimiz hem de oldukça yakın işbirliğimiz var. Diicon&Partners şirketi İzmir bölgesinde faaliyetlerimizi sürdürmemizde yardımcı oluyor ve bir de İstanbul'da Tepum Bilgisayar. Amacımız, şirketlerin birbirlerinin tecrübelerinden faydalanması, ulaşabildiğimiz kitleleri çeşitlendirerek artırmak ve dolayısıyla pazar payımızı da genişletebilmek. Diyelim ki müşteriniz olmaya aday bir firma var. Ona bir çözüm getirmek için nasıl bir çalışma yapıyorsunuz? İlk olarak satış temsilcilerimiz bu aday şirketle bir görüşme yapıyor. Bu görüşmede çok derine inmeden bazı temel bilgilerin alınması gerekli. Danışman arkadaşlarımız, şirketin işleyişine ve operasyonuna hakim olan kişiler ile görüşerek, o şirketin bir analizini yapıyor. Bu analiz sonucunda çeşitli demonstrasyonlarda kendi çözümümüzü sunuyoruz. Müşteri adayları, ihtiyaçlarını raporlar halinde hazırlayıp, onları bize iletiyor. Biz bunları inceleyip, ilgili cevapları onlara veriyoruz. şirketin ihtiyaçlarını anlayarak ne gibi çözümler sunabileceğimizi gösteriyoruz. Bazen özellikle operasyonları daha sofistike olan bazı müşteriler, birkaç günlük çalışma veya birkaç demonstrasyon sonunda anlaşılması güç ve yetersiz kalabilen prosedürleri ve operasyonları varsa, bizden özel çalışma talep edebiliyorlar. Bu özel çalışmalar, birkaç haftalık oluyor. Proje grubumuz, sürekli orada çalışıyor ve sonuçta bir rapor sunuyor, hatta sistemin üzerinde bir prototipleme yapıyoruz. Oldukça fazla bir işgücü sarfedilen böyle bir çalışmada ücretler saat bazında belirleniyor. Planlanan proje ne kadar saat öngörüyorsa, şirketin büyüklüğüne, projelerine bağlı olarak onun karşılığı bir bütçe çıkartabiliyoruz. Yapılan çalışma müşterinin bizi çözüm olarak seçmesi ve projenin başlaması durumunda tekrardan yapılmıyor. Globalleşen dünyada birçok yazılım firması yeni çözümler üreterek, hayatı kolaylaştırmak için yeni yöntemler arıyor. Scala'nın bu alanda yaptığı son çalışma çözüm nedir? Scala'nın özellikle son bir-iki senede yaptığı çalışmalar var. Bunlardan en önemlisi Microsoft'la olan yakın ortaklığımız ve işbirliğimiz. Gerek veritabanı, gerek server olsun her türlü yeni ürün geliştirmemizi de Microsoft'un teknolojilerini kullanarak yapıyoruz. Ürünlerimize gelince; Scala Global Series: Tek dünya, tek şirket, tek ürün, tek çözüm…Bunun anlamı şu: bu ürün tek bir CD üzerinde bütün dünyada ana ürün olarak kullanılıyor. Global Series'in içinde 5.0 ve 5.1 versiyonları var. Scala 5.1'in Türkiye pazarına sunumu Ekim başında gerçekleştirildi. Scala Global Series ana ürünümüz, finansal sistem çözümleri, lojistik sistem çözümleri, üretim ve planlama sistem çözümleri, insan kaynakları, proje ve servis çözümlerinden oluşmaktadır. Scala 5.1 ürünümüzün, 5.0 ürünümüzden en önemli farkı, belki şu anda Türkiye için çok önemli olmayan, ilerde olacağını umduğumuz Avrupa para birimine (Euro) tam uyumlu olmasıdır. Bunun dışında SQL 7 veritabanı üzerinde çalışması da ikinci en önemli farkı. Diğer ürün gruplarımız Scala Advanced Series, Scala Developer Series, Scala. Solutions Internet'te ticaret çözümleridir. Advanced Series, Scala Global Series içindeki fonksiyonların haricinde çok özel geliştirmeleri kapsıyor. Daha çok kurumsal müşterilerimize merkezlerinden satmayı düşündüğümüz, oldukça maliyetli, geliştirmesi zaman alan ve bakımı da Global Series'e göre daha sofistike olan bir ürün. Scala Developer Series, VBA dediğimiz Visual Basic for Applications ile entegre bir şekilde çalışabilmektedir. Scala Developer Series'in 2000 yılında şu anki müşterilerimiz tarafından oldukça fazla kullanılacağını ve rağbet göreceğini tahmin ediyorum. Diğer ürünümüz ise Scala. Solutions dediğimiz, Scala'nın internet üzerindeki çözümleri. Scala'nın gerçek zamanlı bu ürünü ile müşterilerimiz Scala'nın veritabanına girip, kendi stoklarını kontrol edip, sipariş etme olanağına sahip oluyorlar. Ayrıca Scala. Solutions ürünümüz Nisan ayında Amerika-Newyork'ta Gartner Group tarafından yapılan bir yarışmada "En iyi Internet Ticareti Uygulama Ödülü"'nü kazandı. Müşterilerinize ne gibi servisler veriyorsunuz? Biz bir müşteriyle satışı yaptıktan sonra bir uygulama süresi geçiriyoruz. Dünyanın her yerinde kullandığımız bir metodolojimiz var: "Signature". Bir projeye başlamadan önce, hem müşteri hem Scala tarafından bir proje grubu oluşturuluyor.İki grupta da birer proje lideri var ve proje grubu bütün proje boyunca beraber çalışıyor, bu ekip çalışması da projenin, vaktinde ve eksiksiz olarak tamamlanmasını sağlıyor. SCALA TÜRKİYE Atatürk Cad. şeref Yazgan İşmerkezi No:72 K.7 D:18 Kozyatağı-İSTANBUL Tel: (0216) 302 99 55 - 56 ÇAğLA SAYDAM: "SCALA PRODUCTS IN 96 COUNTRIES AND 32 LANGUAGES" Scala software was first developed in Sweden in 1978 and the headquarters of Scala Business Solutions is located in Amsterdam. Globally, Scala has organised in four regions, accommodates more than 8.000 applications and 80.000 users in no less than 90 countries who are served by 1.200 employees in 50 offices and partners. Scala Turkey was founded in 1996 as a pure foreign capital company operating under Central and Eastern European Region and is currently serving 21 clients and many cooperative corporations belonging to various sectors with 14 employees. Scala interviews the users and managers of the interested corporations and prepares the solutions according to their needs. The project groups cooperating with the customers are composed of specialised sales representatives and advisers who offer solutions and sometimes special services in case of sophisticated procedures and operations. Scala views its partnership and cooperation with the Microsoft as one of the most significant developments in the past few years. Scala software products are in 32 languages including Turkish. The products are the Global Series which is on one CD, used by the whole world and its latest version 5.1 launched in Turkey this year in October. Besides there are product groups namely, the Advanced Series, Scala Developer Series, Scala Solutions which was awarded as "The Best E-Commerce Application" in April in a competition organised by the Gartner Group, New York. Scala serves its customers during the application process with the globally accepted "Signature" method which is carried out by two specialised project teams, one from Scala and one from the customer's organisation who cooperate during the project to ensure that it is completed on time and perfectly. Elegans'a mail |